Педагогічна дискусія «Виховання молодших школярів в умовах соціалізації освіти»
Виховання молодших школярів в умовах соціалізації освіти Постановка
проблеми.
Школа в умовах сучасного соціуму
утверджується як соціокультурний феномен суспільства на основі концептів гуманістичної
філософії освіти: людина – освіта – соціум, де базовими компонентами в її реформуванні
є гуманізація та демократизація. Освітній процес в опорних школах розглядається
у двомірному ракурсі: як соціальний інститут і як базовий заклад розвитку
творчої особистості школяра.
Питання для обговорення.
1. Єдність
навчання і виховання як важлива умова успішної соціалізації
2. Психолого-педагогічні умови
соціалізації дітей молодшого шкільного віку
3. Зміст діяльності вчителя навчальної
школи, спрямований на забезпечення соціальних, духовних потреб учня .
4. Формування в учнів активної життєвої
позиції.
Виступи учасників.
Єдність навчання і виховання як важлива умова успішної
соціалізації (Лісецька О.П.)
Єдність навчання та виховання визнано
однією з найважливіших закономірностей, властивих будь-якому педагогічному
процесу, і забезпечується цілеспрямованими зусиллями суб'єктів педагогічної
праці. Розглядаючи всі ці підсистеми в єдності, слід мати на увазі, що це не
тотожні явища. Кожна з них має свою якісну визначеність, свою специфіку. Чим
повніше і глибше буде врахована ця специфіка, тим ефективніше буде вся
педагогічна робота.
Педагогіка - наука і практика виховання,
навчання, освіти та розвитку дітей. Поняття «педагогічна діяльність»,
«педагогічна система», «педагогічний процес», «педагогічні результати» і т.п.
виступають як родові по відношенню до інших, наприклад навчанню, який
представляє лише частину такої діяльності. Виховання, навчання, освіта і
розвиток, маючи педагогічно- системний характер і свої цілі, виступають
взаємопов'язаними підсистемами в педагогічній діяльності, представляючи собою
своєрідний «педагогічний квадрат».
Єдність, узгодження, взаємозв'язку підсистем
об'єктивно обумовлені необхідністю цілісного, гармонійного формування
особистості. Воно об'єктивно обумовлено закономірностями соціального,
психологічного та педагогічного розвитку людини - становлення його відбувається
цілісно. Виховання сприяє успіхам у навчанні, навчання-успіхам у вихованні, всі
вони сприяють розвитку дитини, а підвищення його рівня прискорює і збагачує
результати виховання, навчання та освітити.

Комментарии
Отправить комментарий