Педагогічна дискусія «Виховання молодших школярів в умовах соціалізації освіти»

Виховання молодших школярів в умовах соціалізації освіти Постановка проблеми.
    Школа в умовах сучасного соціуму утверджується як соціокультурний феномен суспільства на основі концептів гуманістичної філософії освіти: людина – освіта – соціум, де базовими компонентами в її реформуванні є гуманізація та демократизація. Освітній процес в опорних школах розглядається у двомірному ракурсі: як соціальний інститут і як базовий заклад розвитку творчої   особистості школяра. 
Питання для обговорення.
1. Єдність навчання і виховання як важлива умова успішної соціалізації
2. Психолого-педагогічні умови соціалізації дітей молодшого шкільного віку
3. Зміст діяльності вчителя навчальної школи, спрямований на забезпечення соціальних, духовних потреб учня .
4. Формування в учнів активної життєвої позиції.
Виступи учасників.
Єдність навчання і виховання як важлива умова успішної соціалізації (Лісецька О.П.)
    Єдність навчання та виховання визнано однією з найважливіших закономірностей, властивих будь-якому педагогічному процесу, і забезпечується цілеспрямованими зусиллями суб'єктів педагогічної праці. Розглядаючи всі ці підсистеми в єдності, слід мати на увазі, що це не тотожні явища. Кожна з них має свою якісну визначеність, свою специфіку. Чим повніше і глибше буде врахована ця специфіка, тим ефективніше буде вся педагогічна робота.
     Педагогіка - наука і практика виховання, навчання, освіти та розвитку дітей. Поняття «педагогічна діяльність», «педагогічна система», «педагогічний процес», «педагогічні результати» і т.п. виступають як родові по відношенню до інших, наприклад навчанню, який представляє лише частину такої діяльності. Виховання, навчання, освіта і розвиток, маючи педагогічно- системний характер і свої цілі, виступають взаємопов'язаними підсистемами в педагогічній діяльності, представляючи собою своєрідний «педагогічний квадрат».
  Єдність, узгодження, взаємозв'язку підсистем об'єктивно обумовлені необхідністю цілісного, гармонійного формування особистості. Воно об'єктивно обумовлено закономірностями соціального, психологічного та педагогічного розвитку людини - становлення його відбувається цілісно. Виховання сприяє успіхам у навчанні, навчання-успіхам у вихованні, всі вони сприяють розвитку дитини, а підвищення його рівня прискорює і збагачує результати виховання, навчання та освітити.
   

Комментарии